MARCH 23, 2016 | BY | FILED UNDER NEWS

It would appear as though the Government Information Agency (GINA) basically handed $20.1M to

Former Head of GINA Neaz Subhan

Neeaz Subhan and Kwame McCoy.
Some of this money went to print and distribute a newspaper called “The Guyanese” newspaper which was circulated in and around the New York area. What is worse is that GINA did not even record an income despite the newspaper attracting paid advertisements.
This was revealed in a special audit report conducted on the state agency.
The special forensic audit report also found that a Rajiv Sanchara was the one who received the handsome salary to print and distribute the newspaper in the USA.
Additionally, the report found that GINA also paid $8,373,355 for television and radio programmes in New York. These programmes started in September 2014.
It was revealed that no revenue was received by GINA for advertisements during these programmes.
Recommendations have since been made for the expenditure on the newspaper to be recovered.
Since the APNU+AFC Coalition assumed office, the paper which was circulated fortnightly in the USA, was cancelled.
Leader of the Alliance For Change (AFC), Khemraj Ramjattan, had bemoaned the “taxpayer” funded newspaper on several occasions. He referred to it as a creature of the past regime which was only intended to carry the propaganda of the People’s Progressive Party/ Civic (PPP/C).
GINA’s Former Head, Neaz Subhan had refused to answer critical questions from Kaieteur News on this newspaper claiming that it was an internal matter.
But publisher of Kaieteur News, Glenn Lall, who has been printing the New York edition of Kaieteur News for more than 15 years, had explained that the money reportedly spent by the government to print six issues of ‘The Guyanese’ could have printed two years, or 100 issues of that same fortnightly newspaper. (Kiana Wilburg)